לא אחדש דבר לעולם באומרי כי הקפה בפריז, כמו בחלקים נרחבים באירופה בכלל, דוחה. כמובן שזהו עניין של הרגל, אחרת אי אפשר להסביר מדוע הם מתעקשים להוסיף חטא על עונש ולשתות את הקפה שלהם עם חלב עמיד. תוסיפו לכך שהמחירים בשמיים, לצורך העניין כמעט 4 יורו לקורטדו, ותבינו שחייבים להיות מאוד בררניים בבחירת בית הקפה של הבוקר. או הצהריים. או אחה"צ. עוד הערונת אחרונה בנושא: המגמה כיום בבתי הקפה האיכותיים היא קפה חמוץ, דבר שאנחנו פחות רגילים אליו בארץ.

לעומת זאת, כאשר מדובר בפטיסרי, קרי קונדיטוריות, מדובר על חנויות של ממש. מעוצבות לעילא, לרוב מינימליסטיות ומוקפדות ולרוב גם ללא אזור ישיבה או קפה. קחו כפית, קחו מפית, ולכו שבו באחד הפארקים או הכיכרות בסביבה. כך תהנו גם מהוייב של הרחובות הפריזאים וגם מקינוח מושלם.

Fregmants

בית הקפה האהוב עליי עליו קיבלתי המלצה דרך מיזם Meals and Miles. הוא שוכן ברובע ה-3 (לה מארה), ממש על הגבול עם הרובע ה-11 המקסים (אגב, רובע תיירותי פחות עם לא מעט בתי קפה ומסעדות טובות). כמו בכל פריז, גם שם לא זול במיוחד. מנות בוקר כמו טוסט אבוקדו או ביצים מקושקשות מושלמות (באמת מושלמות), המוגשות לכל אורך היום, עולות בין 10-13 ליורו והקפה 3-4 יורו. עם זאת, הם היו המקום היחיד בפריז ששאל אותנו האם אנחנו רוצים את הקפה שלנו עם חלב טרי או עמיד.

כתובת: 76 Rue des Tournelles, 75003 Paris


PeperBoy Paris

בית קפה מקסים לבראנץ' של סופ"ש. שוב אומר שגם פה לא זול, אבל זוג יכול להסתפק בארוחת בוקר אחת. מעבר ליוקר המחיה, גם הקפה פה פחות מוצלח לטעמי האישי (בטח כשהוא מגיע בספלי חרס גדולים; את הקפה שלי אני אוהב קטן). בכל אופן, האוכל פה מושלם כדי לפתוח בוקר מאוחר: בחרנו במנה של ביצים עלומות על בריוש, עם רוטב הולנדייז (מהמוצלחים שנתקלתי בהם. מוצק ועשיר) ואבוקדו. אלו מגיעות גם לצד חמאת בוטנים שהם מכינים במקום, לחם בננה עם אגוזים מקורמלים מעל ולחמי מחמצת עם מאצ'ה או אבץ.

כתובת: 137 Rue Amelot, 75011 Paris, צרפת


Broken Biscuit

עוד אחד מהאהובים עליי. ממוקם ברובע ה-11, ומציע מאפים מצויינים וקפה משובח. מה שנקרא – Win Win Situation. המאפים פה כל כך טובים, שאני אתייחס רק אליהם; ניסינו פיננסייר פיסטוק-דובדבנים ופיננסייר שקדים קלאסי, ואלו היו בהחלט שתיים מהמנות היותר טובות שאכלתי באותו ביקור בפריז. רכות, נימוחות, עסיסיות, עשירות… מרקם של מרציפן עשיר מאוד (מאוד) בחמאה. לא לפספס אם נמצאים באזור.

כתובת: 13 Avenue Parmentier, 75011 Paris


Ob-La-Di

אוהבים קפה חמוץ? זה המקום שלכם. מקום קטנטן בצפון המארה, על הגבול עם הרובע ה-10 וה-11, המציע תפריט מצומצם של מנות ארוחות בוקר כמו טוסט אבוקדו, קערות שיבולת שועל עם פירות יער וכדומה, לצד קפה טוב. סך הכל, נעים, נחמד ומוצלח. אופציה מצוינת אם ישנים בקרבת מקום.

כתובת: 54 Rue de Saintonge, 75003 Paris


Du Pain et des Idées

מאפייה (בולונז'רי) הממוקמת ברובע ה-10, ומציעה מבחר מאפים מטריף. המפורסם ביותר שלה הוא שבלול הפיסטוק (בתמונה לעיל) העשוי מבצק כרוך (בצק מדופדף). ישנם מילויים אחרים, וישנם גם מאפים אחרים כמו, איך לא, קרואסון וגם ליד הקופה יש לעיתים מאפים ממולאים מבצק באגט. קחו בחשבון שלרוב יש תור (אך ההמתנה שווה לחלוטין).

כתובת: 34 Rue Yves Toudic, 75010 Paris


Des Gâteaux et du Pain

הגענו אל המקום בהמלצתו של השף-קונדיטור אלון שבו. הפטיסרי, השוכן דרומית לסיין באזור הרובע הלטיני, נראה כמו חנות תכשיטים יוקרתית. תפריט הקינוחים משתנה מעת לעת, בהתאם להיצע העונתי. כך, כשהגענו, לצד קינוח פיסטוק דובדבנים קלאסי, היה גם קינוח רוברב חמצמץ.

כתובת: 89 Rue du Bac, 75007 Paris, France


Pâtisserie Michalak

רשת פטיסרי השייכת לאחד השף-קונדיטורים המפורסמים (אפילו סבתא שלי הייתה צופה בתוכנית האפייה שלו בערוץ הטלוויזיה הצרפתי). מאחר ומדובר ברשת, הסניפים קצת חסרים את הקסם השמור לחנויות בוטיק קטנטנות, אבל הקינוחים בכל זאת מעולים. כאן בתמונה, פחזניה עם קרם קרמל מלוח שלא רק מצטלמת מדהים.

כתובת: רשימת הסניפים


La Pâtisserie Cyril Lignac

רשת נוספת המונה 5 סניפי פטיסרי ועוד 2 סניפי שוקלטרי. הקינוחים, חלקם מגיעים בגרסה אישית ובגרסה גדולה, מוקפדים מאוד, יפיפיים וטעימים נורא – וזהו הקריטריון החשוב באמת. הגענו אל הסניף הממוקם ברובע ה-11, בתחילתו של רחוב פול ברט (המפורסם בזכות הביסטרו הנודע הנושא את שמו), ודגמנו את הגרסה (המוצלחת) שלהם לטארט לימון.

כתובת: רשימת הסניפים


בעבר המקום היה נחשב כ"קרואסון הטוב ביותר בפריז", אך האופה שהיה אחראי על פיתוח המתכון עזב את המקום. לא הספקתי לאכול את הקרואסון בתקופתו, ולכן אין באפשרותי להשוות. על פניו, בפני עצמו, עדיין מדובר בקרואסון מוצלח מאוד. אם כבר מגיעים לאזור, מומלץ לקחת כמה מאפים לדרך וללכת לטיול קצר על Promnade Plantee. זוהי טיילת ששופצה לאחרונה על גבי תעלת מים, ואם הדבר מזכיר לכם את ההיי ליין במנהטן (רק ששם הטיילת היא על גבי מסילת רכבת לשעבר) זה לא במקרה שכן מדובר באותו אדריכל. אם כי, אני חייב להודות, הטיילת הזו בפריז מעט משעממת יותר ואידיאלית דווקא לריצה (אם אתם מאלו שרצים בחופש שלכם. לא שופט).

כתובת: 1 Coulée verte René-Dumont, 75012 Paris


Une Glace à Paris

לקינוח, גלידה. המקום שוכן במרכז העיר, קרוב מאוד ללה מארה, ומציע גם קינוחים, אך ההיי לייט האמתי שלו הוא טעמי הגלידה הבלתי שגרתיים שבו, כמו למשל וניל מעושן. לא מספיק מוזר? ובכן, מה בנוגע לגלידה בטעם לימון פרסי? זהו הטעם של כדור הגלידה העליון בתמונה, והוא מפתיע וטעים במיוחד. הכדור התחתון, אגב, הוא מילפיי מקורמל. שווה לציין לטובה גם את השירות שקיבלנו: סבלני מאוד, נתנו לנו לטעום כמעט הכל והסבירו בשמחה על כל שאלה וטעם.

כתובת: Rue Sainte-Croix de la Bretonnerie, 75004 15