לא כל מנה, לחגים ובכלל, צריכה לכלול אינסוף מרכיבים או טכניקות מורכבות; לפעמים צריך פשוט שילוב טעמים שפוגע – וכזה הוא בדיוק הסלט הזה

זו עלולה להיות פרשנות כבדה מדי עבור סלט המורכב משלושה מצרכים בערך, אבל יש בו סמליות של חילופי שנה; עגבניות השרי הנמצאות בסוף עונתן לצד שומר צעיר המתחיל את עונתו ומרגיע כי תיכף החום הכבד הזה ישכך ויישכח ורוח קרירה עוד תנשוב. והגריסיני? לא הכרחי, אבל מוסיף הרבה עניין.

הסלט יוצר שילוב מעניין בין מתיקות עגבניות השרי לטעם האניסי של השומר הצעיר. אם אוהבים אניס ויש בנמצא, מוסיפים גם כמה עלים של טרגון. על מנת ליצור משחק של מרקמים בסלט, רצוי להוסיף גם גריסיני (קנוי או בהכנה ביתית) – ואם יש בו זרעי שומר, מה טוב.

מאחר ומדובר בסלט פשוט מאוד הנשען על 2 סוגי ירקות, חשוב שהם יהיו טובים מאוד. ניתן למצוא סחורה מצויינת אצל משקים אורגניים רבים, ולכבוד השנה החדשה אשמח להמליץ על המשק שממנו אני רוכש ירקות אחת לשבוע – משק חביביאן. הם ידועים מאוד בעגבניות השרי שהם מגדלים, והן מתוקות מאוד. בנוסף, הם מציעים למכירה שתילי ירקות אורגניים, ממש אלו שהם מגדלים בעצמם, והשומר פה בסלט הוא זה שגידלתי וטיפחתי במרפסת הקטנה שלי.

החומרים (מרכז שולחן, 4 סועדים):

  • כ-20 עגבניות שרי
  • 1 שומר צעיר וקטן, עדיף עם גבעולים
  • 4-5 גריסיני
  • 8-7 עלי טרגון (לא חובה)
  • 3-2 כפות שמן זית
  • מלח אטלנטי ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

אופן ההכנה:

חותכים את עגבניות השרי לרבעים וקוצצים את השומר דק (כמו בתמונות). מעבירים את העגבניות והשומר לקערת ערבוב ושוברים פנימה בגסות גריסיני. מוסיפים עלי טרגון ומתבלים בשמן זית, מלח ופלפל שחור. טועמים ומתקנים תיבול. מעבירים לכלי הגשה ומגישים.

אם רוצים לעשות הכנות מראש, ההמלצה היא לחתוך מראש את העגבניות והשומר ולשמור. רגע לפני ההגשה שוברים את הגריסני ומתבלים, אחרת הגריסני יאבד מהפריכות שלו.