הרבה אתגרים הביאה איתה התקופה האחרונה, אבל היכן שיש קושי – יש גם הזדמנות. לינוי רביבו* אספה שבעה יצרנים קטנים שצמחו בקורונה ויעשו לכם הרבה טעים

פסטה של HOP. צילום: ג'וני כהן


*לינוי רביבו – התאהבה באוכל כבר בגיל צעיר, ועם המעבר לתל אביב התווספה גם התשוקה למסעדנות. עסקה בתחום ההפקות הקולינריות, בין השאר בתוכניות אוכל כמו מאסטר שף והמטבח המנצח וכן הפיקה את סדרת סרטוני היו-טיוב "החיים על פי אנזל". בהמשך פיתחה מתכונים עבור אתר האוכל FOODY יחד עם בנזוגה והקימה עבורם את קהילת האוכל "חמ"ל האוכל – כל מה שטעים". כיום מנהלת לקוחות ואירועים של הקייטרינג StirEatUp ומנהלת פרוייקטים בחברת פרסום.


התקופה האחרונה בהחלט היתה מורכבת – ותמשיך להיות כזאת בעתיד הנראה לעין – אבל היא הביאה איתה גם יצירתיות, סתגלנות ויציאה מהקופסה. אפילו דרווין היה זה שאמר: "בסוף האבולוציה לא החזק הוא שישרוד, אלא מי שיסתגל הכי מהר". רובנו בהחלט ניצלנו את המשבר הזה כדי לשדרג ולשכלל את יכולות הבישול והאפייה שלנו (מי אמר גידול מחמצת?), ויש גם מי שלקחו את העניין צעד קדימה.

כבר 4 שנים שאני חיה עם טבח, ואחד הדברים המשמעותיים שלמדתי ממנו הוא כיצד לשדרג את המזווה שלנו ככה שכל סלט פשוט, תבשיל של מאמות או סנדוויץ' יקבלו טוויסט שישדרג אותם אפילו יותר. לא לכל אחד או אחת יש שף פרטי בבית, אבל למזלנו הקורונה הביאה לא מעט אנשים ונשים מוכשרים ומוכשרות לייצר ולשלח מוצרים שישדרגו לנו את הבישול או את הארוחה – כי אם כבר לאכול בבית, אז ככה.


רז רהב (טוויזרס)

טוויזרס. צילום: חיים יוסף

רז רהב, השף של מסעדת OCD, הבין שאם הוא כבר מכין מוצרים למנות המסעדה אין שום סיבה שכל הבשלנים הביתיים לא ייהנו מכל הטוב הזה גם וכך נולד המיזם טוויזרס. תוכלו למצוא בתפריט ההזמנות ציר עוף, שמנים מתובלים, חמאה חומה ועוד. לא שציפינו לפחות מרהב, אך חשוב לציין שמדובר במוצרים איכותיים ומוקפדים המבוססים על חומרי גלם מדהימים שהולכים לשדרג לכם את הבישול משמעותית. בדומה לתפריט המסעדה המבוסס על עונתיות ומשתנה מעת לעת, כך גם כל המוצרים המוצעים בטוויזרס. ניתן להזמין עד יום שני בשעה 16:00 ולקבל את ההזמנה עד לרביעי של אותו שבוע (להזמנות לחצו כאן).


נועה לוי ונהר בינור (שעושות פה)

כבר שנים ששפית נועה לוי מובילה מטבחי מסעדות בתל אביב (ג'וז ולוז ומטבחי קבוצת סן רמו), אך לאחרונה החל לנקר לה קול קטן בראש לגבי הצעד הבא שלה. דווקא המרחב השקט שיצרה הקורונה עזר לה לחשוב מה הכי משמח אותה, והמסקנה הייתה חד משמעית – להכניס דברים לצנצנות. הרעיון לשלח מארזים טבעוניים מושקעים החל כאשר הכינה אחד כמתנת יומולדת לחברתה הטובה – היא כמובן בישלה ובת זוגה נהר עיצבה. ההתלהבות הייתה גדולה, וכך ממארז אחד נוצרה עשייה גדולה. היא לומדת אצל ד"ר אורי מאיר-צ'יזיק על בישול מקומי עתיק והתססות, ואת כל הידע והניסיון שהיא צברה כל השנים היא מבקבקת ואורזת. בין מוצריה, המבוססים גם על קשר ישיר עם חקלאים קטנים, אפשר למצוא קרקרים, גבינות טבעוניות, יוגורט טבעוני מותסס על בסיס קשיו, סירופ תבלינים להכנת משקאות כמו צ'אי מסאללה או דואה מצרית המבוססת על המתכון של אימה ולאחרונה גם הצטרפו דגים כבושים, לפחות טבעוניים שבנינו, אני אומרת בנחרצות מתוך ניסיון – כאשר שפים מבשלים את מה שהם באמת אוהבים, ובטח את האוכל שהיו רוצים לאכול בעצמם, התוצאה משובחת במיוחד. כל יום ראשון מתפרסם באינסטגרם ובפייסבוק תפריט מתוקים, מלוחים ומותססים, וכל שנותר לכם לעשות הוא להזמין. כרגע משלוחים ואיסוף בתל אביב, בשאיפה שיתרחבו בקרוב. ניתן להתעדכן ולהזמין דרך האינסטגרם של נועה.


לילך רווה וגיא רובננקו (ניטנוי)

ניט נוי. צילום: ניקי סטרוק

שפית לילך רווה, אשר לה רזומה עשיר במטבחים, הובילה בזמנו את המטבח של מסעדת "אסיה" ביפו – והיא זו שגרמה לי להתאהב במטבח התאילנדי. שותפה שף גיא רובננקו ניצח על המטבח של מקונג, מסעדה אסייתית קטנטנה שפעלה מתחת לביתי והיוותה מפלט מושלם כשמתחשק באן-מי מוקפד באווירה קלילה. בשנה האחרונה הם חברו יחד לארוחות פופ-אפ שהפכו סולד-אאוט תוך שעות ספורות ולפני מספר חודשים פתחו את ניט נוי בנמל תל אביב, אך לצער כולנו היא לא האריכה ימים עקב הקורונה. עם זאת, הם ממשיכים לשתף פעולה בבישול אירועים פרטיים ובימים האחרונים השיקו יוזמה חדשה של מכירת כיסונים בייצור עצמי, רטבים מיוחדים וערכות המיועדות להכנה עצמית של מנות שונות ממטבחי דרום מזרח אסיה. ככל הנראה לא נגיע לשם בקרוב, אבל אני מבטיחה שהאוכל שלהם הוא הכי נאמן למקור שתמצאו. ניתן להתעדכן ולהזמין דרך חשבון האינסטגרם שלהם.


אנה וג'וני כהן (HOP)

אנה וג'וני כהן הם זוג נשוי שעבדו והכירו במטבחים של מאיר אדוני. האהבה למטבח אם כן זורמת להם חזק בעורקים וכשהגיעה הקורונה והשביתה את המסעדות, הם היו חייבים לחשוב על משהו שייצר להם תעסוקה ופרנסה. הפתרון הגיע בצורת הדבר שהם הכי אוהבים לעשות והוא כמובן לבשל. הם רצו להתמקד במוצר איכותי שאנשים יוכלו להזמין ולהכין בבית ברמה של מסעדה, וכך נולד HOP – House Of Pasta: כיסוני פסטה טריים במילויים שונים.

המוצר שלהם הוא 100% עבודת יד, החל מבצק פסטה על בסיס חלמונים, דרך מילויים עשירים בטעם ומאוד לא בנאליים ביניהם "קצ'יו אה פפה" (קרם פרמזן ופלפל שחור) או "מרק בצל" (קרם גרוייר ובצל מקורמל) וכלה ברוטב על בסיס חמאה שהם מציעים. הטעמים משתנים מדי שבוע, ולכם רק נותר להזמין ולהרתיח מים. האסתטיקה מאוד חשובה לשניהם, וג'וני בנוסף לכשרונו בבישול גם צלם בחסד כך שאני ממליצה בחום להציץ בעמוד האינסטגרם המוצלח שלהם; נראה אתכם עומדים בפיתוי ולא רצים להזמין, מבטיחה שהמוצר לא רק יפה אלא גם עומד בכל הציפיות. ניתן להתעדכן ולהזמין דרך חשבון האינסטגרם שלהם.


ערן ביק

נקניקיות של ערן ביק. צילום: יוני ביק

ערן ביק הוא אחד היצרנים האהובים עלי. הוא טבח כבר מעל 15 שנה, ובישל במסעדות בארץ וגם בעולם כמו מומופוקו המפורסמת בניו יורק. שם הוא עבד מיד לאחר לימודיו ושם גם התאהב במלאכת השרקוטרי. כאשר חזר לארץ, ערן החל לייצר נקניקים בבית ולספק לחברים קרובים. בהמשך חבר לקבוצת טראק דה לוקס ויחד הם פתחו את הוק – בית מלאכה לייצור נקניקים ובשרים מעושנים, ומהראשונים שהביאו את בשורת ה"בייקון טלה" לארץ. בשנה וחצי האחרונות הוא מייצר את המוצרים שלו במפעל ומוכר מהבית, כאשר המוצר העיקרי שלו הן הנקניקיות המפורסמות שלו אותן הוא מכנה בשם הגאוני "נקביקיות". בשונה מנקניקיות מסחריות ותעשייתיות, כאן אין שום סיבה להרגיש רגשות אשם או להיות לא בטוח מה אתם מכניסים לגוף כי הנקביקיות מיוצרות מבשר מקומי וללא חומרים משמרים. והטעם? אלוהי. אני משוכנעת כי ברגע שתתנסו, אתם תתחילו לדאוג למלא את המקפיא במארזים שלו באופן קבוע. בנוסף לנקניקיות בקר, יש גם נקביקיות עוף (שאהובות גם על ילדים), בקר עם צ'דר וחלפיניו ועוד. משלוחים ברחבי מרכז הארץ, ניתן להזמין דרך האתר של ערן.


עמית אדר וגל קפיטולניק

השניים הכירו בקייטרינג של ארז (קומרובסקי) וחנן (עזרן), עמית כאופה וגל כטבח – ושניהם מאוד מוכשרים. כרגע אין חתונות גדולות באופק, ולכן הם החליטו לנתב את העשייה שלהם להכנת מארזים מפנקים. אם בא לכם להתפנק בבית עם מאפי שמרים שווים, חלות, עוגיות או קרקרים, הם לחלוטין הכתובת. אגב, בתור מכורה לפאי לימון, אני מפצירה בכם לנסות את שלהם, והבונוס? הוא גם ללא גלוטן. יש להזמין מראש ולאסוף, ואופציה למשלוחים תפתח בקרוב. כתובת: רחוב העבודה 26, הזמנות מראש בלבד דרך חשבון האינסטגרם של גל.


הילה קזס

הילה קזס היא קונדיטורית כבר 9 שנים. היא עבדה בתחילה ברביבה וסיליה ולפני כ-5 שנים עברה להתגורר באמסטרדם שם הייתה, בין היתר, הקונדיטורית במסעדתו המכוכבת של שף מושיק רוט. היא חזרה ארצה לאחרונה, והחלה להציע מתוקים בעבודת ידיה מביתה בהזמנה מראש או מדי יום שישי בין השעות 09:00-14:00 במעדניית "תאוות בשר" בשכונת המשתלה בתל אביב. בין כל המתוקים תוכלו למצוא את הבראוניז המפורסם שלה שהוכתר באמסטרדם כטוב ביותר, אז אם חסר לכם קצת אבק כוכבים תעשו לעצמכם טובה ולכו לבקר אותה. ניתן גם לעשות הזמנות פרטיות במהלך השבוע דרך חשבון האינסטגרם שלה.