השפית-קונדיטורית נועה חיים נזכרת בתקופת מגוריה בצפון הרחוק של הארץ, ומכינה בהשראה זו שלושה קינוחים המבוססים על צנובר – זרע קטן אך מלא טעם ובעל ארומה משכרת

ברזומה הלימודי של השפית-קונדיטורית נועה חיים אפשר למצוא לצד לימודי קונדיטוריה בבית הספר "בישולים" גם תואר ראשון במדעי המזון מטעם מכללת תל חי, "החיבור עם הטבע בזמן המגורים בצפון, יחד עם הלימודים עצמם שעסקו ב'מאחורי הקלעים' של האוכל, עזרו לי להבין מאיפה חומרי הגלם שלנו מגיעים, מה תפקידם בטבע, מהו החיבור הטבעי שלהם לחומרי גלם אחרים ואיך בעזרת טכניקות פשוטות אפשר להפיק מהם קינוחים מעולים". הרזומה המקצועי שלה כולל את מטבח הקינוחים של מסעדת הפיין דיינינג מול ים, ובהמשך ניצחה על מטבח הקינוחים של הפלטפורמה הקולינרית L28 ולאחר מכן על המטבח של מסעדת אלנה (מלון הנורמן).

"הארץ שלנו מלאה בחומרי גלם מדהימים", היא אומרת ושמה הפעם את הדגש על יערות האורנים שמציפים את אזורנו ומשתפת בשלושה מתכונים לקינוחים המבוססים על הצנובר מלא הטעם. יחד עם זאת ראוי לציין כי אמנם החורף הוא עונת הצנוברים, ויש מי שמלקט אותם כמובן, אך מדובר במשימה סיזיפית למדי וזו אחת הסיבות שבארץ אין גידול מסחרי שלהם וגם אחת הסיבות למחירם הגבוה יחסית.

עוגת שמן זית, תותים וצנובר

מרציפן צנובר

קינוח אישי: מלבי דבש וחמאת צנובר