מעטפת פריכה, דקיקה ומדופדפת של בצק חמאה, ניחוח ורדים ומילוי עסיסי ומתוק של מרציפן: תגידו יפה שלום לעוגיות שתעבירו איתן את החורף.

רוצים להכין מרציפן בייתי? זו משימה הרבה יותר פשוטה ממה שנדמה לכם >>>

מצרכים (כ-40 יחידות):

  • 500 גרם קמח לבן
  • 200 גרם חמאה, חתוכה לקוביות קטנות
  • 1/4 כוס + 1 כף (75 מ"ל) מי ורדים
  • כ-1/2 כוס (120 מ"ל) חלב
  • להגשה: אבקת סוכר

למילוי:

  • גרידת לימון מ-2 לימונים (לא חובה)
  • כ-300 גרם מרציפן (או בצק שקדים, פירוט בהמשך)
  • 2 כפות מי ורדים

אופן ההכנה:

מערבבים את החלב ומי הורדים בקערה קטנה. מניחים בצד. מערבלים במיקסר (או ידנית) את הקמח וקוביות החמאה. כאשר מתקבלים פירורים גסים (כמו פתיתים), מוסיפים בהדרגה את הנוזלים (תערובת החלב ומי הורדים) עד שמתקבל בצק רך ולא דביק (ייתכן ולא יהיה צורך בכל כמות הנוזלים). עוטפים את הבצק בניילון נצמד, ומכניסים למקרר למשך 45 דקות לפחות.

במידה ואין מרציפן בהישג יד, ניתן להכין בצק שקדים: מעבדים יחד 250 גרם אבקת שקדים, 100 גרם אבקת סוכר ו-1/4 כוס מים ו/או מי ורדים (תלוי כמה אוהבים את הטעם של מי הורדים, שכן גם בבצק יש מי ורדים). אם יש מרציפן, מומלץ לפתוח אותו במעבד מזון, או ידנית, עם שתי כפות מי ורדים על מנת שיהיה עסיסי יותר.

מגלגלים את המרציפן או בצק השקדים לגלילים בקוטר כ-1 ס"מ. מוציאים את הבצק מהמקרר, וקורצים ממנו חתיכה קטנה (את שאר הבצק שלא בשימוש מכסים על מנת שלא יתייבש). מקמחים בעדינות את משטח העבודה, ומרדדים את הבצק לעלה דקיק ושקוף. חותכים את הבצק למלבנים באורך כ-6 ס"מ וברוחב כ-4 ס"מ. מפזרים על כל מלבן קמצוץ גרידת לימון. מניחים גליל מרציפן (או בצק שקדים) באורך שהוא קצת קצר יותר מאורך הבצק על קצה הבצק.

מגלגלים, כלומר – עוטפים את גליל המרציפן (או בצק השקדים) בבצק הדק. צובטים או מהדקים את קו התפר על מנת שלא ייפתח הבצק, ומעגלים את הגליל לעיגול – מצמידים ומהדקים את הקצוות. מאחר וגליל המרציפן (או בצק השקדים) קצר יותר מאורך הבצק, אמור להישאר מעט בצק עודף בשביל להקל על הסגירה. במילים אחרות, מכניסים קצה אחד של הגליל לתוך הקצה שני, ומהדקים מסביבו את הבצק העודף. חוזרים על הפעולה עם יתר הבצק והמילוי.מחממים תנור ל-180 מעלות. כאשר הוא חם, מכניסים את העוגיות ל-10 דקות אפייה בלבד. הן אמורות להישאר בהירות, אז לא להשאיר אותן יותר מהזמן הזה בתנור אחרת המילוי יתייבש לחלוטין. כאשר הן מתקררות, בוזקים מעל אבקת סוכר, ומאחסנים בצנצנת או קופסה.