לא ברור אם אלו עוגיות או קפאקייקס קטנטנות, אבל מה זה משנה? הן פשוטות ומהירות להכנה, בלי יותר מדי מצרכים, רכות מבפנים והטעם שלהן ממכר.

מצרכים (כ-50 יחידות):

  • 400 גרם שקדים מולבנים
  • כתריסר שקדים מרים (או תוסף טעם אחר כמו כפית תמצית וניל או מי זהר)
  • 2 ביצים L
  • 2 חלמונים L
  • 150 גרם (3/4 כוס מדידה) סוכר

לאפייה: מנג'טים קטנים, 50 פיסטוקים קלופים (לא חובה)

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות. בסיר קטן, מביאים לרתיחה מים ומבשלים בהם את השקדים המרים במשך כ-5 דקות. מסירים מהאש, שוטפים וקולפים את הקליפה של השקדים המרים. מעבירים למעבד מזון, וטוחנים דק. מוסיפים את השקדים המולבנים, וממשיכים לטחון עד למרקם של אבקה. מוסיפים בהדרגה, תוך כדי פעולה, את הסוכר (אם משתמשים בתוסף טעם אחר, כמו וניל או מי זהר, אזי מוסיפים אותו בשלב הבא כאשר טורפים את הביצים).

בקערה גדולה, טורפים היטב את הביצים והחלמונים. מעבירים פנימה בהדרגה את השקדים והסוכר, ומערבבים היטב (עדיף עם לקקן) עד להטמעה מלאה. לפעמים לא צריך את כל הכמות של השקדים; צריך להגיע למרקם שבו המסה רכה, אבל מוצקה יחסית ולא נוזלית או דלילה. אם צריך, טוחנים עוד שקדים ומוסיפים למסה (או לחילופין, אם היא יבשה מדי – אפשר להוסיף בהדרגה שמן זית עדין או לטרוף ביצה נוספת ולהוסיף אותה בהדרגה). על מגש תנור מסדרים את המנג'טים. בעזרת ידיים רטובות, קורצים כמות קטנה מהתערובת ומניחים במנג'ט. רואים שהמסה במרקם הנכון כאשר מצד אחד מצליחים לקרוץ ממנה כמות קטנה ומצד שני כאשר שמים במנג'ט היא מתפשטת בתוכו. התערובת צריכה להגיע ל-3/4 הגובה של המנג'ט. אם נשים כמות קטנה מדי במנג'ט, העוגיות תתייבשנה מדי בתנור ולא תהינה רכות ומעט לחות מבפנים.

מה עושים אם אין מנג'טים? בידיים רטובות עושים כדורים קטנים (יותר קטן מפינג פונג) ומניחים על מגש מרופד בנייר אפייה במרווחים של 5-4 ס"מ, ומכניסים בזריזות לתנור (העוגיות יהיו יותר שטוחות, אבל עדיין מוצלחות).

אם רוצים, מניחים פיסטוק קלוף אחד בראש כל מנג'ט, ומכניסים לתנור ל-10 דקות בדיוק.