להוסיף קצת צבע לשולחן: לצד החמין, שהוא אמנם טעים מאוד אבל גם כבד למדי, מומלץ להגיש סלטים מרעננים עם ירקות טריים. הנה כמה הצעות פשוטות.

סלט מלפפונים ועשבי תיבול

חוצים לאורך שני מלפפונים, וחותכים לקוביות. קוצצים 5-6 גבעולים של פטרוזיליה ושמיר, ומוסיפים לקערה יחד עם המלפפונים. יוצקים מעל מעט שמן זית עז טעם ומתבלים במלח ופלפל.


ממרח לימונים כבושים עם הריסה

ההשראה הגיעה מחשבון האינסטגרם של מיכל וקסמן, שחוץ מאהבה לאוכל אנחנו חולקים גם שורשים תוניסאיים. איך עושים? טוחנים במעבד מזון כ-7 לימונים כבושים (חשוב להסיר את הגרעינים לפני) ביחד עם 2 כפיות הריסה.


גזר וקולרבי מוחמצים

על הבוקר, קולפים 2 גזרים וקולרבי אחד. חוצים את הגזרים לאורך, וחותכים למקטעים של כ-4 ס"מ. חוצים את הקולרבי, ופורסים לפרוסות דקות. מניחים את השורשים הפרוסים בקערה, יוצקים מיץ מ-1 לימון, מלח ופלפל שחור או לבן לפי הטעם. מערבבים היטב. מדי פעם, עד ההגשה, מערבבים את השורשים במיצים. אם רוצים סלט דומה אבל עשיר יותר, כדאי להציץ במתכון לסלט החמוצים של דודה רותי.


עגבניות מגוררות עם שום ושמן זית

שוטפים 2-3 עגבניות ומגררים בפומפייה. כותשים 2 שיני שום, ומוסיפים לעגבניות. אגב, ניתן להמיר את השום בחזרת – יוצא מופלא אפילו יותר. יוצקים 2-3 כפות שמן זית ובוזקים מלח ופלפל שחור. מערבבים ומגישים למרכז השולחן.