רך, ריחני ונמס בצק: בצק הבריוש כאן דורש התפחה של לילה שלם, אך מפצה על זה למחרת כשהוא יוצא מהתנור. מה עושים איתו? ובכן, להלן שלושה רעיונות למאפים עשירים שיגרמו לכם לרצות להסתגר בבית בשבת

המשפט האלמותי, "S’ils n’ont plus de pain, qu’ils mangent de la brioche", בין אם שנאמר על ידי מארי אנטואנט או על ידי בת אצולה אחרת, תורגם לעברית כ"אם אין להם לחם, שיאכלו עוגות". אך הבריוש הוא כנראה יותר לחם מאשר עוגה, וככזה הוא אפילו מתריס יותר בעושרו. הוא לא רק מאפה שמרים ריחני, אלא גם מועשר בביצים וחמאה, ולא מעט ממנה – מצרכים שעניי ימי הביניים יכלו רק לחלום עליהם במאכלים יום-יומיים כמו לחם.

תוספת הביצים והחמאה מעניקה לו קרום פריך ומרקם פנימי אוורירי שנמס בפה. לרוב אין מוסיפים נוזלים בתהליך הכנתו, אך במתכון הנוכחי מוסיפים מעט מאוד מהם כדי לעזור לפעולת השמרים; שמרים מתקשים לפעול בבצק המכיל כמות גדולה יחסית של שומן, ולכן ראשית משרים אותם במעט מים פושרים יחד עם מעט סוכר. אלו גורמים להפעלתם, והשמרים בתורם מביאים לתפיחת הבצק העשיר בחמאה. ביחד עם תפיחה איטית בקירור לאורך כל הלילה, מתקבל בצק רך מאוד ואלסטי מאוד.

ניתן להכין מהבצק מגוון מאפים, והרי לפניכם שלוש הצעות: מאפי בריוש אישיים שדורשים מריחה של ריבה עליהם, לחמניות במילוי שוקולד וכן גם חלת בריוש דשנה במילוי גבינות, תרד טורקי וכרשה.